Skip to main content

کوپرتینوی کالیفرنیا – اپل روز سه‌شنبه جدیدترین گوشی‌های خود آیفون 15 و 15 پلاس را در کنار مجموعه‌ای از دستگاه‌های دیگر از جمله اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 را در رویداد سالانه Wonderlust معرفی کرد.

از جمله ویژگی‌های جدید این گوشیها می توان به بهینه شده جزیره پویا Dynamic Island پنجره‌ای متحرک در بالای صفحه برای نمایش اطلاعات متنی اشاره کرد که پیشتر در آیفون 14 پرو در سال 2022 عرضه شده بود، در اصل این یک صفحه نمایش ثانویه است که می توان از آن برای مشاهده پخش رسانه، امتیازات ورزشی، وضعیت اشتراک مکان بر روی نقشه و سایر اطلاعات بدون ورق زدن بین برنامه ها از آن استفاده کرد. در این رویداد همچنین به اضافه شدن USB-C اشاره شده که جایگزین پورت لایتنینگ برای شارژ و سایر پیوندها می باشد.

آیفون 15 پرو

آیفون 15 پرو

آیفون 15

آیفون 15

این گوشی ها در رنگهای صورتی، زرد، سبز، آبی و مشکی به بازار می آیند که نسبت به مدهای قبلی متفاوت است، اما فقط رنگ ها متفاوت نیستند بلکه اپل از شیشه رنگی جدیدی برای پشت آیفون 15 استفاده می کند که ظاهری یخ زده و شفاف به آن می بخشد و این روکش مات جدید در مقایسه با “آیفون 14 براق” کمتر در معرض لک اثر انگشت قرار خواهد داشت.

دوربین اصلی آیفون 15 دارای 48 مگاپیکسل است که علاوه بر گرفتن عکس ها و فیلم های با وضوح بالاتر، امکان زوم تله فوتو 2 برابری را نیز فراهم می کند. این یک جهش قابل توجه از سیستم دوربین 12 مگاپیکسلی آیفون 14 است، اگرچه نمی توان بدون صرف زمان بیشتر با آیفون 15 در عمل تشخیص داد که این دوربین جدید چقدر تفاوت ایجاد خواهد نمود.

آیفون 15 پرو دارای تراشه جدید A17 Bionic است که اولین تراشه اپل می باشد که تولید آن با استفاده از فرآیند فشرده سازی جدید 3 نانومتری انجام پذیرفته است.

از آنجایی که تنها با فناوری 3 نانومتر می توان به کوچک‌سازی باورنکردنی رسید که امکان می‌دهد تعداد ترانزیستورهای بیشتری، در تراشه‌های هم اندازه داشته باشیم (19 میلیارد در A17 در مقابل 16 میلیارد در A16) توانستیم به عملکرد و بهره‌وری بسیار بهتری نسبت به فناوری 4 نانومتری که اپل در چند سال گذشته از آن استفاده کرده بود، دست پیدا کنیم.

عملکرد بازی ها نیز به لطف یک GPU جدید قدرتمند که یک هسته از مدل قبلی بیشتر دارد بسیار افزایش یافته است.

آیفون جدید همچنین احتمالاً از 8 گیگابایت رم استفاده می کند که بیشتر از 6 گیگابایت رم در مدل 14 پرو است، اما ما هنوز نمیتوانیم آن را تأیید کنیم. همچنین انتظار می‌رود اپل از همان فناوری رم LPDDR5 که در 14 پرو استفاده کرده بود استفاده کند و به‌روزرسانی به رم سریع‌تر LPDDR5X را برای سری آیفون 16 پرو نگاه دارد.

این دستگاه های جدید همچنان مجموعه ای از ویژگی های قبلی آیفون، از جمله اتصال 5G و ارتباط ماهواره‌ای برای مواقع اضطراری را حفظ می کنند. در سال جاری، امکان تماس برای کمک های جاده ای از طریق ماهواره، با همکاری اپل و AAA در ایالات متحده به انجام رسیده، که کاملاً جدید است. این ویژگی بازیابی جاده ای در شرایط عضویت خدمات شرکت AAA گنجانده شده و به گفته اپل با خرید آیفون 15 به مدت دو سال اتصال ماهواره ای به صورت رایگان برای آن گوشی ارائه خواهد شد.

علاوه بر درگاه USB-C، آیفون‌های جدید می‌توانند با MagSafe و همچنین لوازم جانبی جدیدی که از استاندارد شارژ بی‌سیم Qi2 پشتیبانی می‌کنند “که اوایل امسال معرفی شد” کار کنند.

به طور کلی، آیفون 15 به لطف جزیره پویا، پردازنده پرقدرت و کم مصرف، دوربین واضح تر، درگاه USB-C و طراحی جدید، جهش بزرگی نسبت به آیفون 14 که سال گذشته معرفی شد می باشد و به نظر می رسد که این بزرگترین جهش تفاوتی بین مدلها از زمان معرفی آیفون 12 تا کنون باشد.

شروع قیمت این گوشی ها از 799 دلا برای آیفون 15، 128 گیگابایتی و 899 دلار برای آیفون 15 پلاس 128 گیگابایتی می باشد، همچنین شایان توجه است که پیش‌سفارش‌ این گوشی ها از روز جمعه آغاز شده و فروش آنها از هفته آینده “22 سپتامبر 2023” شروع خواهد ‌شد.

One Comment

  • تعمیر آیفون گفت:

    First of all I would like to say terrific blog! I had a quick question that I’d
    like to ask if you don’t mind. I was curious to find out how you center yourself and clear your mind prior to
    writing. I’ve had a difficult time clearing my mind in getting my thoughts out
    there. I do enjoy writing however it just seems like the first 10 to 15 minutes are generally lost just trying to figure out how to begin. Any recommendations or tips?
    Thanks!

Leave a Reply

×

پشتیبانی آنلاین

پاسخگوی سوالات شما هستیم
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟