Skip to main content

سازنده نرم افزار دسکتاپ از راه دور “اِنی‌دسک AnyDesk” روز جمعه اعلام کرد که مورد یک حمله سایبری قرار گرفته، که منجر به خطر افتادن سیستم های نصب شده بر روی آن شده است.

شرکت آلمانی اِنی‌دسک اعلام کرد این حادثه را پس از بررسی مشکلات امنیتی کشف کرده و تأیید کرد که این حمله از نوع باج افزار نبوده و به مقامات مربوطه در مورد این روی داد اطلاع رسانی کرده است.

همچنین این شرکت در بیانیه‌ای گفت: «ما تمام گواهی‌های مرتبط با امنیت را لغو کرده و سیستم‌ها نیز در صورت لزوم اصلاح یا جایگزین شده‌اند و افزود که به زودی کد گواهی امضای قبلی خود را لغو کرده و جایگزینی آن با یک گواهی جدید را آغاز می کند.»

به دلیل احتیاط فراوان، اِنی‌دسک همچنین تمام رمزهای عبور پورتال وب خود به آدرس ” my.anydesk.com” را باطل کرده و از کاربران ‌خواسته که در صورت استفاده مجدد از همان رمزهای عبور در سایر سرویس‌های آنلاین، رمز عبور خود را تغییر دهند. همچنین توصیه ‌شده که کاربران آخرین نسخه نرم‌افزار را دانلود کنند که همراه با کد گواهی امضای جدید می باشد.

اِنی‌دسک زمان و نحوه هک سیستم های خود را فاش نکرده و در حال حاضر مشخص نیست که آیا اطلاعاتی به دنبال این هک به سرقت رفته و یا نرفته است. با این حال، تاکید کرده که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه سیستم های کاربر نهایی تحت تاثیر قرار گرفته‌اند وجود ندارد.

اوایل این هفته، Günter Born از سایت BornCity فاش کرد که اِنی‌دسک از 29 ژانویه تحت تعمیر و نگهداری بوده و این مشکل در 1 فوریه مورد بررسی جدی قرار گرفته است. پیش از این، در 24 ژانویه نیز این شرکت به کاربران در مورد “وقفه های متناوب” و “عدم سرویس دهی پورتال مشتری” هشدار داده بود.

این افشاگری یک روز پس از آن صورت می گیرد که Cloudflare اعلام کرد که توسط یک مهاجم مظنون حکومتی با استفاده از اعتبارنامه‌های سرقت شده اِنی‌دسک برای دسترسی غیرمجاز به سرور Atlassian خود و در نهایت دسترسی به برخی اسناد و مقدار محدودی از کدهای منبع، مورد حمله قرار گرفته است.

اِنی‌دسک نرم افزار کاربردی است که به کاربران امکان کنترل از راه دور کامپیوترهای دیگر را می دهد و به کاربران کمک می کند تا جهت ارائه خدمات پشتیبانی به دوستان، آشنایان و مشتریان خود از طریق اینترنت به کامپیوتر آنها متصل شده و مشکلات نرم افزاری آنها را رفع نمایند. نرم افزار اِنی‌دسک بسیار کم حجم و قابل حمل بوده و برای برقراری ارتباط با سیستم مورد نظر به هیچ نوع تنظیم و پیکربندی دیگری نیاز ندارد.

هم اکنون اِنی‌دسک دارای بیش از 170000 مشتری از جمله Amedes، AutoForm Engineering، LG Electronics، Samsung Electronics، Spidercam و Thales می باشد.

Leave a Reply

×

پشتیبانی آنلاین

پاسخگوی سوالات شما هستیم
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟