Skip to main content

برای سری ایسوس Fx 506، Fx 517، Fx 516، Fx 706

با توجه به اینکه این دستگاه‌ها دارای دوگرافیک intel UHD و nvidia RTX 3050 میباشد در موقع کار با دستگاه در صورت متصل نبودن به شارژر دستگاه شروع به کند شدن “لگ زدن” میکند که به این دلیل است که گرافیک nvidia نیاز به جریان برق بیشتری دارد که با نصب آداپتور این جریان فراهم می شود و در صورتی که آداپتور از اتصال خارج شود دوباره این کندی به وجود می‌آید.

برای رفع این مشکل ایسوس برنامه ایی به نام Armoury Crate را بر روی ویندوز از پیش نصب شده دستگاه، سایت ایسوس و در ریکاوری اورجینال آن قرار داده است، این برنامه قابلیت غیر فعال Disable و فعال Enable کردن گرافیک nvidia را دارد. شما با استفاده از این برنامه می توانید از لگ و کند شدن دستگاه جلوگیری نمایید. به این ترتیب که در صورت استفاده از شارژر دستگاه از گرافیک nvida استفاده کرده و در وضعیت کارایی بالا Performance قرار می گیرد و از بیشترین حالت توانایی پردازنده گرافیک استفاده میشود و در صورتیکه شارژر از دستگاه خارج شود، گرافیک nvidia غیر فعال شده و از گرافیک intel استفاده می شود و سیستم بدون کندی شروع به کار کردن میکند.

در صورت نصب نبودن این نرم افزار، این برنامه “Armoury Crate” را از سایت ایسوس و بر اساس مدل دستگاه خود، از قسمت Utility دانلود و رو دستگاه مورد نظر نصب نمایید.

روش نصب و راه اندازی:

١-  پس از نصب برنامه، در ستون سمت چپ منوی برنامه، وارد گزینه‌ای که با فلش قرمز رنگ مشخص شده شوید.

Asus Armoury Crate - Main Screen

٢-  سپس وارد قسمت System Configuration شوید، در این قسمت “GPU Mode” یکی از سه حالت Standard، Eco mode و یا optimize را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید.

Asus Armoury Crate - Modes

  • حالت اکونومی Eco mode: در این حالت گرافیک nvidia به حالت غیر فعال disable تغییر کرده و میتوان بدون کندی و لگ زدن از حالت فقط باتری استفاده نمود.
  • حالت بهینه Optimize Mode: در این حالت گرافیک nvidia فعال می باشد و باید حتما مطمئن باشید که دستگاه به شارژر وصل باشد تا بتوانید از بهترین حالت کارایی Performance استفاده نمایید، در صورتیکه از شارژر استفاده نشود دستگاه کند خواهد شد “لگ می زند”
  • حالت استاندارد Standard Mode: این انتخاب پیش فرض دستگاه بوده و چون در این حالت گرافیک nvidia فعال می باشد حتما باید از شارژر دستگاه استفاده نمود، شایان ذکر است که در این انتخاب بدون اینکه گرافیک از تنظیم های Performance بالا استفاده کند اجرا می شود که حالت پیش فرض ویندوز می باشد.

15 Comments

Leave a Reply

×

پشتیبانی آنلاین

پاسخگوی سوالات شما هستیم
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟